Lastik Kaplama

Kaplama Nedir?

1915 yılında lastiğin üzerinin basit deri parçaları ile kaplanmasıyla başlayan sektörün ilk adımları, 1925 yılında sıcak sistem kaplama, 1940’lı yıllarda soğuk sistem lastik kaplamanın icadı ile dünya lastik sektörüne yeni bir ivme kazandıracak soğuk sistem kaplamanın gelişim süreci başlamıştır.

Ön pişirmeli yüksek yoğunluktaki sırt kauçuğu, çalışma alanı standartlarına göre hazırlanmış zengin desen çeşitleri, üstün kilometre performansı ile en düşük kilometre maliyetinin sağlamış olduğu maliyet avantajı, lastiğin kaplanabilirliğinin korunması, uzun karkas ömrü sağlayan soğuk sistem kaplama, sıcak kaplamanın değişken ve sabit olmayan kauçuk kalitesi dar ve standart desen kalıpları ile karkasa uyguladığı yüksek ısı ve basıncın verdiği zararı tamamıyla ortadan kaldırmış olup bugün kaplama sektöründe soğuk sistem kaplama dünya pazarında %70’in üzerinde pazar payına ulaşmıştır.

Günümüzde gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ülkelerde hızla artan araç ve lastik sayısı, bir kamyon lastiğinde 50’den fazla hammadde 10’dan fazla karışımın olduğu, ömrünü tamamladığında yaklaşık 60 kg civarında bir atık halini aldığı, geri kazanımı çok zor doğaya, çevreye, ülke ekonomisine verdiği zarar düşünüldüğünde lastiklerin birkaç defa yeni lastik performansında kullanımı ve kaplanabilirliği konusunda maksimum özeni göstermeyi bununla birlikte, enerji ve yer altı zenginliklerinin korunması ve tasarrufu, zararlı toksin maddelerin daha az tüketilmesi ile soğuk sistem kaplama sosyal bir kültür olarak kabul edilmiştir.

Lastik Kaplama Nedir?

Lastik kaplama aşınmış olan lastiğin sırtının yenilenmesidir. Günümüzde gelişen lastik teknolojisi lastiklerin gövdesinin birkaç kez kaplanmasına olanak sağlamaktadır. Tabi bu kadar sağlam bir gövde yapmak beraberinde maliyet artışı da getirmiştir. Yeni bir lastiğin maliyeti yaklaşık olarak %70 gövde %30 sırt şeklindedir. Gelişen kaplama teknolojisi yeni lastik fiyatına oranla %50 ‘den daha az bir maliyetle lastiği yenileyerek kilometre başına maliyeti düşürmektedir.

Kaplama yukarıda açıklandığı şekilde kilometre maliyetini düşürmenin yanında ekonomiye ve çevreye de oldukça önemli katkı sağlayan bir işlemdir. Lastik bilindiği üzere petrol temelli bir üründür. Sınırlı sayıda olan petrol kaynaklarını daha az kullanan kaplama sektörü ekonomiye de katkı sağlamaktadır. Kaplama ayrıca doğada kendiliğinden yok olmayan lastiği, kullanımda tutarak doğal çevrenin korunmasına da katkı sağlar.

Kaplama Güvenli midir?

Amerika Birleşik Devletleri’nde tüketici haklarına verilen önem herkes tarafından bilinmektedir. Devlet Başkanı 1993 yılında imzaladığı bir genelge ile resmi uçak lastiklerinin ortalama 6 kere kaplandığını ve bu lastiklerle 200 kez kalkış - iniş yapıldığını belirtmek yeterli olacaktır.

Kaplama Çeşitleri

Kaplamada kullanılan teknoloji, makine ve malzemeye bağlı olarak aşağıda belirtilen şekilde sınıflandırılır. Ancak ülkemizde sadece soğuk kaplama ve sıcakta pişirme yöntemleri yaygın olarak kullanılmaktadır.

  • Orbit Kaplama
  • Sıcak Kaplama
  • Soğuk Kaplama
  • Remix Kaplama

Lastik Ne Zaman Kaplanmalı?

Lastik diş derinliği 5 mm’nin altına düşmüş lastiklerin kaplamaya alınması gerekmektedir. Filonuzdaki lastikleriniz ile ilgili detaylı kaplama raporu için lütfen bizimle irtibata geçiniz.

Orbitread Sistem Lastik Yenileme

  • İstenilen sırt kalınlığında üretim
  • Kesilmeye veya ısınmaya karşı kaliteli kauçuk kullanımı
  • Çalışma şartlarına en uygun sırt deseni
  • Bir çok kez yenilenebilme özelliği
  • Çalışma şartlarına göre, istenilen her deseni uygulama imkanı

Dünya Lastik Kaplama Dağılımı

Neden Kaplama?