0(242)221 19 42

Lastiğin Yapısı

Lastik Performansını ve Ömrünü Neler Etkiler
 

Hava Basıncı
Lastik hava basıncının gerekenden az ya da çok olması, tamiri mümkün olamayacak hasarlara yol açabilir. Ayrıca, lastiğin düzensiz ve erken aşınmasına neden olur. Hava basıncı lastik soğukken ölçülmelidir. Araç üreticilerinin belirlediği hava basıncı değerlerine mutlaka uyulmalıdır. 
 

Rot Ayarı
Aracınızdaki mekanik ve süspansiyon sistemindeki aksaklıklar nedeni ile direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmakla kalmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar vererek zaman içerisinde yüksek bir mekanik tamir ve bakım masrafına yol açar.
 

Balans Ayarı
Jant ve lastiğinizin kütle dağılımına uygun olarak dengede tutulması gerekir. Yoksa özellikle hızlı sürüşte, zıplama, yalpalama gibi rahatsızlıklar konforunuzu etkileyecek, lastiklerinizde düzensiz aşınma görülecektir. 
 

Rotasyon
Lastikleriniz araçta takılı oldukları her ayrı pozisyonda değişik aşınma özellikleri gösterir. Lastiklerinizin yerini periyodik olarak değiştirin. Bu, lastiklerinizin ömrünü uzatır. 
 

Lastiğinizle ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gereken altın kurallar:

  • Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantları kullanın.
  • Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncını 2 PSI arttırın
  • Karlı ve buzla yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin.
  • Lastik Supap kapaklarını kapalı tutun.
  • Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın.
  • Diş derinliği 1.6 mm.’ ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin.
  • Kışın diş derinliğinin 3 mm.’ den az olması çekişi olumsuz etkiler.
  • Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın.
  • Lastiğinizi kaldırım kenarlarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının.
  • Stepne lastiğinizin basıncını da düzenli olarak kontrol edin.
  • Lastiklerinizi çok aşırı basınçlı kompresörlerle yıkatmaktan kaçının.
  • Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin.
  • Aracınızı uzun süre kullanmayacaksanız, aracınızı takoza alın.
  • Lastiklerinizin havasını en az 15 günde bir kontrol edin.
  • Kullanmadığınız lastikleri şişirilmiş olarak depolamayın.


Lastik sorunları ve muhtemel nedenleri:

  • Viraj alırken ve dururken lastiklerin ötmesi - Düşük hava basıncı
  • Direksiyon hâkimiyetinin azalması - Düşük hava basıncı, aşınmış lastik
  • Lastiğin omuzlarının fazla aşınması - Düşük hava basıncı, bozuk rot ayarı, standart dışı (geniş) jant kullanımı
  • Lastiğin tabanının ortasında aşırı aşınma, vuruntu, yalpalama - Yüksek hava basıncı, balanssızlık, jantta/mekanik aksamda ayarsızlık, standart dışı (dar) jant kullanımı
  • Düzensiz lastik aşınması - Bozuk rot ayarı